במה פתוחה לסיפורים שלכם
חשיבה עיצובית ופיתוח יצירתיות
איך זה עובד?
לכם יש מטרה: אתם רוצים להניע תהליך של יזמות וחדשנות בארגון שלכם, אתם רוצים למצוא את האתגר הנכון, לחקור את חווית הלקוח שלכם, לעשות סיעור מוחות אפקטיבי, לבחור כמה רעיונות חדשים, ולהתקדם איתם! אתם רוצים ליצור כמה פרוטוטייפים מהירים וזולים, לקבל עליהם פידבק לחזור ולתקן ולבחור אלו מהם תטמיעו בשטח. אתם רוצים אנשים שיובילו את התהליך הזה או שאתם רוצים ללמד את הצוות שלכם את הכלים של חדשנות ויצירתיות ושהם יקחו את זה הלאה!
לנו יש את הכלי: תהליך של יזמות וחדשנות שנעשה בהובלה שלנו ושיתוף איתכם או קורס ביזמות וחדשנות שנותן כלים לעובדים שלכם. איך חשיבה עיצובית ופיתוח יצירתיות קשורים לאלתור? מסתבר שהרבה מהכלים שאנחנו עובדים בהם באלתור הם אותם כלים שחיוניים כל כך בתהליכים יצירתיים כמו היכולת להכיר את הצנזור הפנימי ולעבוד איתו, היכולת להגיד כן לרעיונות של אחרים, האומץ להוציא לפועל רעיונות במהירות ובקלות, היכולת לספר את הסיפור של הרעיון ועוד...
הרעיון החדשני שלנו הוא היישום של כלי האלתור והמשחק לתוך תהליכים של חשיבה עיצובית יזמות וחדשנות. באופן הזה, העקרונות נלמדים ומיושמים תוך כדי רוח משחקית שמובילה לעבודה יצירתית ואפקטיבית!
חשיבה עיצובית ופתרון בעיות יצירתי
ציטוט מלקוחה
"היה קורס מרתק, מעשיר ופותח את הראש לכיווני חשיבה חדשים. עוזר לפתח יצירתיות ולחשוב מחוץ לקופסא. הקורס הביא אותי למצוא ולהתקרב למימוש של מיזם שיכול להביא לשינוי שתמיד חשבתי שצריך לקרות. הקורס נתן לי את הפוש לעשות. תודה ענקית".
סטודנטית בקורס יזמות וחדשנות בעולם הטיפול
בתהליך של חשיבה עיצובית, אנחנו עובדים יחד באחת משתי דרכים:
א) אנחנו מגיעים ומנחים את הצוות שלכם באמצעות סדרת מפגשים או ימים מרוכזים. במהלך המפגשים אנחנו מקנים לצוות את הכלים של חשיבה עיצובית ופתרון בעיות יצירתי, אנחנו מנחים את הצוות ביישום התהליך בשטח. אנחנו נותנים להם כלים לבחירת האתגר, לשלב ההשראה והחקירה, לשלב הרעיונאות, ופיתוח הפרוטוטייפ. מנחה שלנו מוביל את הצוות שלכם.
ב) אנחנו מגיעים כצוות ובעצם אנחנו מבצעים את מרבית העבודה על כל שלביה. אנחנו משתפים פעולה עם צוות מצומצם שלכם במספר נקודות בתוך התהליך. בתהליך אנחנו מבצעים מספר מהלכים
* הגדרת האתגר- אנחנו מגדירים יחד אתכם את האתגר. מה השאלה המרכזית שאתם רוצים לפתור? מה האתגר שלכם? נחדד איתכם את השאלה ונלמד אתכם טיפים איך להגדיר את האתגר באופן אפקטיבי.
* שלב ההשראה- אנחנו צוללים לעבודת החקר באמצעות התחקות אחר מסע הלקוח שלכם, שיחה עם עובדים ולקוחות מרוצים ומאוכזבים, התבוננות על תחומים קרובים ומקורות השראה נוספים. בסופו של תהליך אנחנו מציגים בפניכם את התובנות שעלו באופן יצירתי.
* שלב סיעור המוחות- בשלב זה נעבוד יחד בסשן של סיעור מוחות משותף. נלמד אתכם את ששת הכללים לסיעור מוחות אפקטיבי ונתרגל אותם. במהלך הסשן נעלה כמה שיותר רעיונות חדשניים ופרועים ומשם נתכנס ונבחר כמה רעיונות מובילים.
* שלב בניית הפרוטוטייפ- בשלב זה ניצור פרוטוטייפ ראשוני מהיר וזול לרעיונות שנבחרו. הרעיון כאן הוא להוציא את הרעיון למימד המוחשי. נציג אותו בפניכם ונקבל פידבק וניגש להמשך עבודה, חזרה ותיקונים.
* שלב הסיכום- בשלב זה, בסופו של תהליך נציג בפניכם את הפרוטוטייפים הסופיים ואתם תבחרו אלו מהם תטמיעו בשטח.
בכל אחת משתי הדרכים אנחנו שמים דגש על אוירה חיובית, בניית אקלים יצירתי ושימוש בכלים ותרגילים מעולם האלתור ותיאטרון הפלייבק כדי ליצור עבודה אינטראקטיבית, שמבוססת על אמפטיה לחויה האישית.
בתקופת הקורונה, שכללנו את כל הכלים שלנו וכיום כולם מותאמים למפגש וירטואלי.