top of page

הדיאלוג בין תיאטרון פלייבק לתיאטרון קהילתי - חלק ב

עודכן: 7 ביוני 2023

תיאטרון פלייבק ותיאטרון קהילתי

תמיד ידעתי שהחיבור בין תיאטרון לעבודה עם אנשים "עושה לי את זה", עוד בימי תנועת הנוער חיפשתי איך לשלב בין שתי האהבות האלה. התיאטרון הקהילתי היה מאץ' מיידי מבחינתי! מצאתי בו זהות מקצועית ובית. מצאתי בו חיבור ואת הגם וגם וגם שאני כל כך אוהבת. מצאתי בו את עצמי.


לימים גיליתי גם את תיאטרון הפלייבק, וזה בכלל היה Mind blowing! אפשר להוסיף ל"גם וגם וגם" שלי עוד! זה לא נגמר! המעיין השופע של כלים שנכנס לארגז הכלים שלי כבמאית תיאטרון קהילתי, מאז שנכנס הפלייבק לחיי, למעלה מעשור, תמיד מפתיע ומרגש אותי מחדש.

מה זה תיאטרון קהילתי?

תיאטרון קהילתי הינו תהליך קבוצתי הנעשה באמצעות כלים תיאטרוניים. הקבוצה מתגבשת מתוך קהילה בעלת צביון מסוים, נפגשת אחת לשבוע למפגש קבוצתי בו נרכשות מיומנויות תיאטרוניות ומתרחש תהליך קבוצתי. תוך כדי התהליך מעלים חברי וחברות הקבוצה סיפורים אישיים, חוויות חיים, קשיים, אתגרים, הצלחות, חלומות וכדומה – מהחומרים שהקבוצה מעלה היא בונה, יחד עם המנחה שלה, את ההצגה הייחודית שלה שבסופו של דבר תעלה על הבמה, תפגוש קהל ותקצור מחיאות כפיים!


3 שימושים של תיאטרון פלייבק בתוך תהליך של תיאטרון קהילתי


גם תיאטרון פלייבק הוא כלי קהילתי רב עוצמה, וגם הוא, כמובן, נותן מקום ובמה לסיפורים אישיים מהחיים. באופן העבודה הזה הסצינות שנוצרות בתגובה לסיפורים הן מיידיות, מאולתרות וחד פעמיות. השימוש בתיאטרון פלייבק בתוך תהליכים של קבוצות תיאטרון קהילתי יכול-

  1. להאיץ את החשיפה בתוך הקבוצה.

  2. לאפשר למשתתפים לחדד את יכולות ההקשבה שלהם.

  3. לשכלל את האמפטיה, להתנסות בנקודות מבט חדשות ולהרחיב את המנעד שלהם.


בנוסף, עבור מנחה הקבוצה בתיאטרון קהילתי, הכלי של תיאטרון הפלייבק תורם ככלי נוסף לאיסוף החומרים האישיים של המשתתפים, שבסופו של דבר יעלו על הבמה.


רוצים לשמוע עוד על השימושים של תיאטרון פלייבק בתיאטרון קהילתי? לחצו כאן


רוצים לשמוע עוד על שימושים של תיאטרון פלייבק ככלי לפיתוח תוכן ולהאצת תהליכים יצירתיים??


תיאטרון פלייבק החבר׳ה מאיכילוב | טלי ליברמן

על הכותבת

טלי ליברמן-

שחקנית ומנחה - תיאטרון פלייבק החבר׳ה מאיכילוב

יוצרת, במאית תיאטרון קהילתי ומנחת קבוצות


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page