top of page

אלתור מתוך מעגלי שיח - אף אחד לא נשאר אדיש!

עודכן: 6 בדצמ׳ 2022

תיאטרון פלייבק ומעגלי שיח

אחת ההפתעות הנעימות שגילינו בשנה האחרונה היא הכרות עם צוות מחקר ופיתוח (מו״פ) של משרד החינוך! למי שלא מכיר במו״פ משרד החינוך יושב צוות מסור מבריק ויצירתי של א.נשים תוססים שכל הזמן עובדים כדי ליצור מערכת חינוך טובה יותר!

אנחנו בעמותת תיאטרון פלייבק החבר'ה מאיכילוב, ליווינו אותם במהלך השנה במיזמים של כיכר החדשנות לראשי מחלקות חינוך ברשויות מקומיות, באירועים של פרוייקט איזורי בחירה שמאפשר להורים לבחור את בית הספר לפי נטיית הלב ולא לפי הגיאוגרפיה, צפינו בהם ביום האקאתון לקידום מיזמים לדיבור שפת העברית במגזר הערבי ועוד ועוד....


בזכות שיתוף הפעולה הזה, אנחנו נרגשים וגאים לקחת חלק במהלכים מדהימים שמתקיימים במערכת החינוך בארץ! התמונה למטה צולמה באירוע למלווי בתי ספר בתכנית מרחבי חינוך- פתחנו את היום במופע תיאטרון פלייבק במליאה ולאחר מכן התחלקנו לשני חדרים. בכל חדר עבדו שני שחקנים עם הקבוצה שניהלה דיון בנושא סיכום השנה עם קטעי אלתור במעגל. בתמונה רגע משחק שנוצר בעקבות קטע מורכב ורגיש שהתקיים בדיון בין המשתתפים.

תיאטרון פלייבק החבר׳ה מאיכילוב אלתור מתוך מעגלי שיח

אלתור בתוך מעגלי שיח

איך זה עובד?

אנחנו יושבים איתכם במעגל ומאזינים יחד לדיון ולדוברים השונים, אחרי 3-4 דוברים אנחנו נכנסים למעגל עם קטעי אלתור מתוך התכנים ששמענו! הדיון מתקדם, ואנחנו משתלבים בתוכו עם עוד מספר כניסות לתוך המעגל.


5 יתרונות מרכזיים של עבודת אלתור במעגלי דיון ושיח

  • יצירת אוירה חיובית, מרעננת ויצירתית

  • הצפה וטיפול בתימות מורכבות בצורה לא מאיימת

  • קידום הדיון והגעה לעומקם של הנושאים שעל הפרק

  • חיזוק תחושת הקהילתיות והחיבור הבינאישי בין המשתתפים

  • התבוננות על נקודות מבט חדשות ומפתיעות שקשורות בנושא


25 צפיות
bottom of page