top of page

מופע תיאטרון פלייבק מוצלח- שבעה דגשים בהכנה למופע!

עודכן: 23 בדצמ׳ 2022

דגשים למופע תיאטרון פלייבק מעולה

הזמנתם מופע תיאטרון פלייבק? זו פעם ראשונה שאתם מזמינים מופע מאולתר? אתם לא יודעים מה יהיה ואתם מתרגשים? כל כך טבעי! אנחנו יודעים כמה חשוב לכם להשיג את המטרות שלשמן הזמנתם את המופע, ואנחנו יודעים כמה חשוב לכם שזו תהיה חוויה מיוחדת וטובה עבור האנשים שלכם!


תיאטרון פלייבק החבר'ה מאיכילוב עם כמה דגשים למופע מוצלח:

כשבוע לפני המופע, נקיים איתכם שיחה מקדימה- נשמע לעומק על אופי הקהל, ההרכב ומטרות האירוע שלכם, ונעבוד כדי להגשים את המטרות האלו.

במופע תיאטרון פלייבק אנחנו מקשיבים לסיפורים שעולים באופן ספונטני מהקהל ומאלתרים סצינות שבכוונתן לשקף את הסיפורים ולהאיר אותם מזויות נוספות וחדשות. כיון שהאירוע מאולתר מתחילתו ועד סופו, אנחנו לא יודעים אילו סיפורים ותימות יעלו, אבל אנחנו בהחלט יודעים שיש כמה דגשים בסיסיים שתוכלו ליישם בהכנה לקראת המופע. הדגשים הללו יסייעו ליצור למופע פלייבק מוצלח שקולע למטרות שלכם!

תיאטרון פלייבק החבר׳ה מאיכילוב- שבעה דגשים למופע פלייבק מוצלח

7 דגשים בהכנה למופע תיאטרון פלייבק מוצלח


1. הכנת הקהל- כדאי לשלוח לקהל פסקה קצרה או פלייר לקראת המופע למשל ״ובתכנית מופע תיאטרון פלייבק- אלתור מתוך סיפורי הקהל והפעם בנושא:..........״ זהו תיאום ציפיות מצוין. אולי חלק מהמשתתפים יהרהרו כבר על סיפור ועל נושא המופע, אולי לא, מה שבטוח הם יהיו מכווננים לקראת האירוע שעומד להתרחש.


2. הכנת המרחב-

  • וודאו שהמרחב של המופע הוא טוב אינטימי ונעים, כזה שמאפשר להקשיב, לדבר ולפתוח את הלב. חללים פרוצים כגון לובי או מסדרון שחולפים בו אנשים, יפזרו את הריכוז של הקהל ויחלישו את היכולת ליצור אינטימיות.

  • וודאו שהקהל ישוב בחצי מעגל או בשורות מול הבמה. בסידור ישיבה כזה אנחנו משיגים את הקשב המירבי של הקהל, אנחנו מכינים אותו להיות פעיל, ואנחנו שומרים על חוויית הביחד שמתרחשת כשאנשים יושבים במופע זה לצד זה צוחקים, מתרגשים ומרגישים קרובים. שימו לב! אנחנו יודעים שמרגיש לכם חגיגי יותר להושיב את הקהל סביב שולחנות עגולים. מהנסיון הארוך שלנו, למדנו שלרוב הושבה כזו מושכת לשיחות בתוך השולחן, לא נוחה לצפיה, ומעוררת במשתתפים תחושה של פאסיביות וריחוק. ועוד משהו, לפעמים תקיימו את המופע באולם מופעים עם הרבה יותר מקומות מהקהל בפועל, דבר שעשוי לייצר ישיבה בתתי קבוצות שבינהן חללים גדולים. במקרה כזה, לטובת חוויית קהל טובה ומחברת, שימו לב לכוון את הא.נשים לשבת מקדימה, במרכז ובעיקר ...ביחד!

3. תיאום סאונד- שימו לב שאתם מתואמים איתנו בנושא הגברה- לקהלים אינטימיים של 10-50 איש לרוב אין צורך בהגברה כל עוד המקום מספיק אינטימי ואקוסטי. מ 50 איש ומעלה חשוב לדאוג להגברה - מדונות לשחקנים, מיקרופון אלחוטי למנחה ורמקולים. כשהקהל שומע את השחקנים היטב, הוא נינוח ויכול לקחת חלק מלא באירוע התיאטרלי. אם המקום נגיש לכם אתם מוזמנים לשלוח לנו סרטון של עשר שניות של המקום, החלל, תמונה של ציוד ההגברה ותאורה אם יש. במידת הצורך חברו אותנו לאיש הטכני שלכם.


4. חווית קהל- חשבו על הקהל שלכם- בני כמה הם? מה חשוב להם? מה יעזור להם להיות נוכחים? דאגו שיהיה להם נעים ונוח. באחד המופעים הגענו ביום חם של חודש יולי למופע בפני קהל שמנה ברובו אנשים מעל גיל 70, בחלל לא היה מזגן. לצופים היה קשה להתמודד עם התנאים ומיותר לציין שככל שהאירוע התקדם עוד ועוד אנשים עזבו את האירוע. צפייה מראש של חווית הקהל יכולה לפתור מצבים כאלו.



5. סדר האירוע- יש לכם אירוע עם כמה חלקים? ברכות, פעילות, הרצאה לפני או אחרי המופע? התייעצו איתנו כיצד נכון לסדר את מבנה האירוע. אנחנו מומחים באירועים, נשמח לייעץ לכם בקטנה או לקיים תהליך יותר מעמיק של בניית התוכן והזרימה של האירוע שלכם ואף סיוע באיתור מקום לקיום הפעילות.


6. כיבוד- זה נפלא לפנק את הקהל בכיבוד! מתי? לפני המופע או אחריו... והכי טוב כיבוד לפני המופע וקינוח אחרי.. מה שחשוב הוא שהקהל יהיה שבע ולא יהיה עסוק באוכל במהלך המופע. מצב נינוח כזה יוביל לקשב מקסימלי לאירוע ולכאן ועכשיו.


7. הגישה שלכם- זהו! יום האירוע הגיע! בואו למופע בהלך רוח של ס-ק-ר-נ-ו-ת. הזמנתם מופע פלייבק נכון? זה אומר שאתם רוצים לשמוע מה אנשים יספרו ויגידו ואתם מתעניינים בחוויה שלהם. בואו סקרנים לשמוע את הזויות התימות והרגעים שעולים מקהל ומשמעותיים עבורו. הגישה החיובית והפתוחה שלכם תקרין על הקהל ותייצר אוירה טובה. אם קשה לכם, ואתם רוצים להעביר תוכן מסוים שתוכלו לשלוט בו - אז אתם מוזמנים לדבר איתנו על פיתוח תוכן, וניצור עבורכם פתרונות מעולים להנגשת התוכן שלכם!


לעיצוב החויה והמרחב יש השפעה רבה על חווית המופע! אנחנו נמצאים פה לכל התייעצות לפני המופע, וכמובן מגיעים כשעה לפני המופע ופעמים רבות מסייעים לארגן את המרחב בצורה האופטימלית יחד איתכם! ההתכווננות המשותפת שלכם ושל הצוות שלנו תייצר את המרחב בו יתחולל הקסם של מופע הפלייבק!





על הכותבת-

עינת משעל ניצן

מנכ״לית עמותת תיאטרון פלייבק החבר׳ה מאיכילוב

מחברת הספר ״במה לכל אדם״









81 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page