top of page

תיאטרון פלייבק ככלי לליווי רגשי לצוותים חינוכיים

עודכן: 14 ביוני 2023

אנשי חינוך מתמודדים עם מגוון רחב של אתגרים והתנסויות בתפקידיהם כמורים בבית הספר. אתגרים אלו עלולים לגבות מחיר מהרווחה הנפשית והרגשית שלהם. אחת הדרכים להתמודד עם אתגרים אלו היא באמצעות סדנת תיאטרון פלייבק.


במהלך השנה האחרונה היה לנו את הזכות והכבוד לעבוד עם צוות חינוכי מקסים, בבית החינוך גאולה. נפגשנו איתם אחת לשבועיים לליווי רגשי דרך כלים של תיאטרון פלייבק.

במהלך הסדנא המשתתפים והמשתתפות הוזמנו לשתף בסיפורים ובחוויות מהשטח, דרך תרגילי תיאטרון ותרגילי הקשבה. הם למדו כיצד להפוך להיות השחקנים של עצמם, ודרך מגוון טכניקות הפכו את הסיפורים שלהם לחיים על הבמה. כל מפגש התחלנו בחימום פיזי והקדשנו זמן לכניסה למרחב משחקי ומשתף. אחת ממטרותינו הייתה לעזור לצוות לקבל תובנה ופרספקטיבה על החוויות והרגשות שלהם, מה שיכול להיות שלב חשוב בתהליכי ההתמודדות שלהם עם האתגרים, והמשתתפים והמשתתפות שלנו העידו שאכן הזמן המשותף הדו שבועי שלנו יחד, סייע להם להתמודד באופן מיטיב עם היומיום המאתגר בבית הספר.

תיאטרון פלייבק החבר׳ה מאיכילוב - ליווי רגשי לצוות חינוכי

אחד היתרונות המרכזיים של סדנת תיאטרון פלייבק לאנשי חינוך הוא ההזדמנות להתחבר לאחרים שחולקים חוויות דומות. ההזדמנות הזו בונה ומעצימה תחושה של קהילתיות ותמיכה, שחיונית כל כך כדי לשמור על פרספקטיבה בריאה וחיובית לאור קשיי העבודה בשטח.

העדות של הצוות בבית החינוך גאולה הייתה כזו – הם חשו שבאמצעות שיתוף הסיפורים שלהם וראייתם על הבמה, הם יכולים לקבל הבנה טובה יותר של האתגרים העומדים בפניהם ולפתח אסטרטגיות התמודדות חדשות. בנוסף, הם הרגישו שהפלייבק משמש גם ככלי יעיל לצמיחה וההתפתחות האישית של כל אחד ואחת מהם.


מהשטח אנחנו רואים, כמנחים המלווים אנשי חינוך, דרך הכלי התיאטרוני, אם בסדנאות חד פעמיות, או אם בתהליכים ארוכים, כיצד הפלייבק משמש ככלי רב עוצמה המסייע בעיבוד החוויות והרגשות של הצוות החינוכי ויוצר סביבה תומכת ולא שיפוטית. אנחנו חווים איך על ידי שיתוף הסיפורים והחוויות שלהם, מחנכים יכולים לקבל הבנה מעמיקה יותר של עצמם ושל הצרכים שלהם. וכיצד תהליך זה עוזר לבנות חוסן ולשפר את תחושת הרווחה הכללית, שהיא חיונית להצלחה ארוכת טווח במקצוע ההוראה.


רוצה להביא את הכלי המעולה הזה לליווי הצוות שלך?

נשמח לחזור אליך ולשוחח


תיאטרון פלייבק החבר׳ה מאיכילוב | טלי ליברמן

על הכותבת

טלי ליברמן-

שחקנית ומנחה - תיאטרון פלייבק החבר׳ה מאיכילוב

יוצרת, במאית תיאטרון קהילתי ומנחת קבוצות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page