top of page

תיאטרון פלייבק וסימולציות ככלי הכנה לשיחות משוב

עודכן: 7 ביוני 2023

שוב הגיעה עונת שיחות המשוב בחברה שלכם ואתם מתלבטים איך אפשר לרענן את התהליך השגור לעייפה. שוב המנהלים והמנהלות שלכם מגלגלים עיניים , שוב יש להם המון דו״חות שצריך למלא, שוב מזכירים להם את שיטת הסנדוויץ׳, שוב שיחות משוב שנתקעות.....

מה אפשר לעשות??? הנה הצצה לאיך שאנחנו מציעים לכם להכין את המנהלים שלכם לקראת האירוע באופן מרענן ויצירתי!!


פיתוח מנהלים באמצעות תיאטרון פלייבק וסימולציות

כשאנחנו מגיעים לימי הכנה עם מנהלים ומנהלות לקראת שיחות משוב בחברה, אנחנו אוהבים לעבוד בקבוצות אינטימיות של כ15 משתתפים. אנחנו מקיימים שיחת הכנה טרם הסדנא, בונים יחד תרחישים ומדייקים את מהלך הסדנא בהתאם להרכב המשתתפים.ות.


במהלך סדנאת ההכנה לקראת שיחות משוב אנחנו עוברים דרך מספר שלבים-


שלב א- נחיתה

בשלב זה נכיר את המנהלים.ות ונשמע מה האסוציאציות שעולות בהם לקראת שיחות המשוב. לאחר מכן ננחה את המשתתפים.ות ונתנסה בתרגילי הקשבה, ספונטניות ושחרור על מנת לייצר בקבוצה אוירה טובה ותחושת בטחון.

תיאטרון פלייבק החבר׳ה מאיכילוב- תיאטרון פלייבק וסימולציות ככלי להכנה לשיחות משוב

שלב ב- חיבור אישי לנושא

בשלב זה נזמין את המשתתפים להיזכר בחוויות אישיות שלהם.ן בהם קיבלו משוב שנחקק בהם לחיוב ו/או לשלילה. המנהלים והמנהלות מופתעים לגלות כי לשיחות משוב יכול להיות אימפקט עוצמתי שנשאר איתנו למשך שנים ארוכות.

בשלב זה, הצוות שלנו ישתמש בכלים של תיאטרון פלייבק ויעלה קטעי אלתור שיתבססו על החוויות האישיות שהמנהלים.ות העלו.


שלב ג- תרגול באמצעות סימולציות

בשלב זה באמצעות משחק בתרחישים שכתבנו מראש יחד איתכם, יעלו המנהלים.ות לשחק איתנו ולתרגל סימולציות של שיחות משוב מורכבות. אחרי כל התנסות קצרה כזו נקיים עיבוד באמצעותו נבין את החוויה של המנהל.ת בתרחיש, ואת החוויה של ״העובד.ת״ שקיבלו את המשוב. זו הזדמנות פז לקבל פידבק מהשחקנים שלנו באופן שלא ניתן לקבל במציאות. בנוסף, נאזין לתגובות והצעות מהקהל ונזמין עוד מנהלים.ות לתרגל את אותו מצב ולהציע דרכי פעולה נוספות.

במהלך הסימולציות נתייחס לאלמנטים בשיחת המשוב כגון- מטרת השיחה, תקשורת בלתי מילולית והשפעתה, בחירת המילים, העצמה, כנות ונוכחות.

כיון שהשחקנים שלנו מיומנים באלתור, מדי פעם נוכל להקצות זמן לסיטואציות בוערות שעולות באופן ספונטני מהמנהלים.ות ודורשות טיפול באן ועכשיו.


שלב ג- סיכום ועיבוד

בשלב זה נאסוף את הרשמים של המשתתפים, את הכלים שהוצגו תוך כדי הסימולציות ואת התימות העיקריות שעלו. כל אלו ישמשו את המנהלים.ות כצידה לדרך. בנוסף לכלים הפרקטיים המנהלים.ות ייצאו בתחושה שהם חלק מצוות תומך, תחושה זו תלווה אותם כשהם מנהלים את שיחות המשוב בסולו. החיבור למקום האישי יעצים את המשמעות של שיחות המשוב ואת הפוטנציאל שלהן ויוסיף לכל המהלך רובד מרענן ותחושה של התחדשות.



עינת משעל ניצן מנכ״לית תיאטרון פלייבק החבר׳ה מאיכילוב


על הכותבת

עינת משעל ניצן

מנכ״לית עמותת תיאטרון פלייבק החבר׳ה מאיכילוב

מחברת הספר ״במה לכל אדם״


31 צפיות0 תגובות
bottom of page