top of page

6 כללים לסיעור מוחות מנצח!

עודכן: 6 בדצמ׳ 2022

תיאטרון פלייבק ופיתוח היצירתיות

נדמה לנו שאנחנו יודעים לנהל סיעור מוחות, שכל אחד יודע, האמת? זה קצת יותר מורכב.

תיאטרון פלייבק החבר׳ה מאיכילוב מציגים שישה כללים פשוטים שישדרגו את סיעור המוחות הבא שלך

סשן של סיעור מוחות הוא לא עוד ישיבה.

מנחה סשן של סיעור מוחות נקרא לעצב מרחב יצירתי ולהוביל את המשתתפים להניח בצד את השיפוטיות ולהגיד ״כן בכיף״ לרעיונות של עצמם ושל אחרים! בעבודת האלתור שלנו כל רגע הוא רגע יצירתי, ואנחנו עובדים כל הזמן כדי להניח את הצנזור ולהגיד כן!

קיימים שישה כללים פשוטים שידרגו לכם כל סשן של סיעור מוחות בכל נושא שתבחרו. עוד שניה נגיע לסרטון שמפרט על כולם, רגע לפני כן נתייחס לכלל מספר 1, וקודם קצת רקע.


פיתוח היצירתיות מתחיל בתובנה שיצירתיות מורכבת משני תהליכים- תהליך

של חשיבה מסתעפת ותהליך של חשיבה מתכנסת.

בתהליך של חשיבה מסתעפת- אנחנו נותנים דרור לכל הרעיונות שלנו, הכי פרועים והכי משוגעים, אנחנו מניחים את הצנזור בצד ועפים.

בתהליך של חשיבה מתכנסת אנחנו מחזירים את הצנזור לפעולה ומפעילים מחשבה וביקורת. אנחנו מעריכים את הרעיונות השונים, ובוחרים רעיון אחד שנרצה להתקדם איתו.


תהליך יצירתי מורכב מרצף של מעברים מחשיבה מסתעפת (התרחבות) לחשיבה מתכנסת (התמקדות) כמו פעימת לב. הענין הקריטי הוא לא לערבב בין שני סוגי החשיבה. כשאנחנו מתחילים לשפוט או לאבחן רעיונות בשלב של חשיבה מסתעפת אנחנו הורגים את היצירתיות.


אז לצד הכלל הראשון והחשוב מכולם, קיימים עוד 5 כללים שיהפכו את הסשן שלכם למוצלח באמת! בסרטון, עינת משעל ניצן, מנכ״לית עמותת תיאטרון פלייבק החבר׳ה מאיכילוב מסבירה במהלך אירוע חשיפה מקוון מהם ששת הכללים שינחו אתכם לקיים סשן מוצלח של סיעור מוחות!





237 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page